Hoe belangrijk is het hebben van een goede website
In een wereld waar bijna alles digitaal gebeurt kan je niet achterlopen met je website. Een website is tenslotte het visitekaartje van de 21e eeuw! Het hebben van een website kent veel voordelen en deze worden belicht in deze blog.
Groter bereik
Met een goede website wordt je bereik vele malen vergroot, dit zorgt direct ook voor een grotere klantenkring. Als bedrijf kan je tegenwoordig niet meer zonder; potentiële klanten zullen dan het bedrijf overslaan als ze de website niet kunnen vinden, of gaan misschien zelfs overstappen naar de concurrent. Een goed design is hierbij ook van belang, als je website niet goed bereikbaar is zal die automatisch lager in de zoekresultaten komen, wat resulteert in een kleiner bereik.
Geloofwaardigheid
Betrouwbaarheid is erg belangrijk voor (potentiële) klanten. Is het bedrijf betrouwbaar, dan is het bedrijf over het algemeen een stuk succesvoller. Een duidelijke en eerlijke website helpt enorm bij het creëren van vertrouwen; heeft een webdesign bedrijf zelf een oude/slechte website, dan komt dit niet vertrouwelijk over en zullen (potentiële) klanten afhaken. Een goede geloofwaardige website zorgt dan van zelf voor meer klanten.
Altijd beschikbaar
Websites zijn dag en nacht (24/7) beschikbaar en toegankelijk. Op deze manier kunnen bezoekers zelf kiezen wanneer ze de website willen bezoeken en kunnen informatie opdoen buiten openingstijden. Hiermee kan je dan ook in Google Mijn Bedrijf’ ‘24/7 open‘ aanvinken mits je geen bedrijfspand hebt. Dit betekent niet dat je altijd je telefoon in de gaten moet houden, maar het laat zien dat je zo snel mogelijk antwoord.
Beter werk kunnen aanbieden
Een goede website helpt met het beantwoorden van vragen van bezoekers. Zo kan je de veelgestelde vragen van tevoren al beantwoorden en hou je meer tijd over voor andere zaken. Dit kan een hoop tijd schelen voor bedrijven en dus ook kosten.